Podnikateľský plán a príprava na úspešnú budúcnosť


Podnikanie a jeho vidina znie lákavo až v momente, kedy si predstavíme jeho úspech. Ale k tomu treba podstúpiť určitú cestu. V tomto smere využijeme ako hlavný nástroj náš mozog a hlavne konštrukciu plánov. Samotné plánovanie je veľmi dôležité a hneď na začiatku si treba uvedomiť, že ho nesmieme podceniť. Základom sa stáva vytvoriť si tkzv. podnikateľský plán a hlavne- mali by sme si dať na ňom záležať, nebrať ho ako povinnosť, ktorej sa chceme čo najskôr zbaviť. Áno, takýto plán síce bude chcieť vidieť potencionálny investor a banka, ale robíme ho v prvom rade pre seba a svoju úspešnú budúcnosť v obore nášho podnikania. Aké úsilie dáme do nášho plánovania, tak bude vyzerať i naša následovná činnosť. Preto by bolo vhodné, zameriať sa na tieto body:

kanceláře

Emócie vs realita
Pravdepodobne budete potrebovať železné nervy, ale predovšetkým chladnú hlavu, ktorá vás dokáže udržať v realite a uvažovať racionálne. To však neznamená, nechať sa odradiť, či od základu zmeniť svoj plán. Práve naopak, veriť mu a snažiť sa naplniť ho a hľadať pre neho funkčnú cestu.

Zmena životného štýlu
Prístup typu “ No a čo, veď to aspoň skúsim“ je dosť slabý. Musíte sa pomaly ale isto nachystať na to, že vo vašom živote teraz bude nová úloha a vlastne aj zmena v náplni vašich zaužívaných dní a stereotypov.

Položiť si otázky a vedieť na ne odpovedať
Akou formou a vlastné aké služby či tovar budeme ponúkať a bude to vôbec efektívne? A pre koho vlastne? Aké slabiny má náš plán? Takýchto otázok si položte viacej, nechám ich v prvom rade na vás, no každopádne si na ne nájdite odpoveď.

spuštení

Informovanosť a čísla
Táto časť úvahy, či lepšie povedané časť zistených informácií v textovej a hlavne číselnej podobe, by nemal byť akýmsi poeticko – romantickým snom, ale mala by obsahovať reálne čísla, ktoré vám a vášmu podnikaniu dodajú pocit istoty minimálne na pár rokov.

Učiť sa, učiť sa, učiť sa
O dotyčnom produkte či službách ktoré budeme poskytovať, sa snažme naštudovať si a dozvedieť čo najviac informácií.